Commerciële vaardigheden (in verzekeringen)

Commerciële vaardigheden (in verzekeringen)

Commerciële vaardigheden in diverse verzekeringstakken , met respect voor de wetgeving en op basis van opmerkingen in het jaarverslag van ombudsman
€ 199,65 TVAC

30% de réduction possible grâce au Portefeuille PME

Inscriptions clôturées à la date sélectionnée

Une question sur cette formation ? Contactez-nous.

DVL204 · Commerciële vaardigheden in diverse verzekeringstakken , met respect voor de wetgeving en op basis van opmerkingen in het jaarverslag van ombudsman-verzekeringen. Met tips inzake communicatie en vaardigheden bij realisatie van contracten, en het omgaan met bezwaren van de klant.

DOELGROEP:

Tussenpersonen in verzekeringen en hun personeel, PCPers, VVDers.

DOELSTELLING:

  • Commerciële vaardigheden aanleren met respect voor de IDD richtlijnen.
  • Verlangens en behoeften van de klant lenen behandelen op een commerciële manier.

INHOUD:

  • Het commercieel gesprek.
  • Opmerkingen in het jaarverslag van ombudsman-verzekeringen.
  • KISS methodiek.
  • Communicatie, wat onthoudt men van je boodschap?
  • Belangrijke vragen naar de (potentiële) klant.
  • Omgaan met bezwaren.
  • Tips bij brandpolis, autopolis, levensverzekering.
  •  De brainmap, toegepast op de woningverzekering.
  • Voorbereiding van het gesprek, welke elementen van de risico’s wil je op voorhand nazien?
  • Checklist in polissen leven en in polissen BOAR gebruiken.
  • Script voor een telefonische communicatie rond bepaalde polissen.

VORM:

Afstandsonderwijs / webinar; met mogelijkheid om vragen te stellen aan de docent.

DE OPLEIDING HEEFT BETREKKING OP:

  • Wetgeving
  • Verschillende takken

PLANNING: 1 sessie van 3 uur

AANTAL PUNTEN: 2 FSMA punten verzekering.

DOCENT:  Patsy Van Olmen

VEREISTE BASISKENNIS:

Een minimum aan voorkennis inzake verzekeringen is nodig.

VKS NIVEAU: 6

Voor meer uitleg over de VKS structuur (Vlaamse Kwalificatie Structuur)
zie  https://vlaamsekwalificatiestructuur.be/wat-is-vks/kwalificatieniveaus/

SYLLABUS:

Kopie van de slides.

.

Questions Fréquemment Posées

Vous avez une question à laquelle vous ne trouvez pas de réponse dans notre foire aux questions ? Alors, contactez-nous..

Si la formation donne droit à des heures de recyclage, celles-ci sont toujours mentionnées dans le calendrier de formation et indiquées dans la partie supérieure droite de la page de détail d'une formation. Il n'y a pas d'heures mentionnées ? Dans ce cas, la formation ne donne pas droit à des heures de recyclage.

La plate-forme sait automatiquement si votre bureau se trouve dans le CP 341. Demandez à votre responsable de formation si votre fonction est désignée comme collaborateur sur la page « Mon bureau ». Si les deux conditions sont remplies, vous devriez pouvoir vous inscrire au tarif préférentiel aux formations qui entrent en ligne de compte pour les collaborateurs CP 341. Vous voyez toujours le coût standard s’afficher ? Alors veuillez nous contacter via info@edfin.be .

Assurez-vous d'abord que votre bureau est bien enregistré et indiquez que vous êtes membre de BZB-Fedafin. Votre bureau était déjà enregistré ? Vérifiez si votre affiliation à BZB-Fedafin est correctement renseignée dans les paramètres du bureau. Attention, cette page est uniquement visible pour les responsables de formation. Vous voyez toujours le prix sans réduction ? Alors veuillez nous contacter.

Afficher toutes les questions

Edfin est une initiative de BZB-Fedafin

Edfin asbl - Einestraat 21, 9700 Oudenaarde - BE0672.757.653 - info@edfin.be